Termékek Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Prága

Prága

Prága

          Jeruzsálem és Prága – A mennyei vár

 

 

            Egy kör: vagy más néven Jeruzsálem, a mennyei vár. Jeruzsálem alakjai mind megfigyelhetőek Prága térképén: a valódi történelmin, ama terv alapján, melynél az utcák az új város déli részénél megépültek, és az ideálison is, mely köralakban van elrendezve, melynek középpontja a Szent Mihály templom, és ami keresztezi a Vysehrad területet, a Prága kastélyt, és a Szent Péter templomot a Porici utcán. A valódi Jeruzsálemmel kapcsolatban Wilhelm Lorenc ezt mondta: „Ha az új várost és Jeruzsálemet összehasonlítjuk a történelmi Jeruzsálemmel egy azonossági skálán, akkor a későbbi egy olyan területet foglal le, mely körülbelül a Wenceslas tértől a Szent Catharine-ig tart, és a Jecna utcán lévő kaputól addig a régi útig, ami Wenceslas utcát követi.

Ha folytatjuk az összehasonlítást, akkor néhány dimenzió, mint például az utcák alapvető hossza, és a közöttük lévő távolság azonos lesz. A Tariq Beb Al Amud és a Hare Al Nebi Daud közötti távolság Jeruzsálemben 690 méter. Ugyanebben az irányban, Prágában a Wencesla tér és a Szent Catherine tér közötti távolság, amit a Stepánská utcán mértek meg, 948 méter. A kelettől nyugatig mért hosszúság 865 méter Jeruzsálemben és 860 méter Prágában a Jecná kaputól a ma öreg útig, ami Zderaz-hoz vezet, és a kapu és a kőtábla közötti különbség a Károly tér sarkánál 582, és szintén 582 méter Jeruzsálemben a Dávid kapu és a templom perifériája közötti távolság. A Templom perifériája 275 méter déli végén, és szintén 275 méter távolságra van a kőtábla a Zderaz-hoz vezető öreg úttól, Prágában. A Templom perifériájának hosszirányú kiterjedése Jeruzsálemben 520 méter, és a Károly téren lévőé szintén 520 méter.”. Így az új város déli részét nyilvánvalóan ugyanazon a módon tervezték, mint Jeruzsálemet, és ez a szimbolizmus sokkal erősebb a geometrikus konstrukció által. Ki más is őrizhetné a mennyei város körét, ha nem Mihály arkangyal, aki legyőzte az ördögöt? Ki más is védelmezhetné, ha nem a Szűz anya, akinek temploma ugyanazon a vonalon helyezkedik el, áthaladva a körön, de egy kicsit magasabb Szent Mihályénál? A mennyei sereg egy gyülekezővel kezdődik, beleértve Szent Miklóst is, aki megvéd a bajtól és az éhségtől, továbbá ott van még Szent Kelemen, az egyházi tanítás képviselőjeként, a csodatevők, Szt. Fülöp és Szt. Jakab, mint ahogy Szt. Péter is ott van, aki az élet és a halál közötti szűk kapu őrzője.

            Prága sok eleme, legyen az a román kori város, vagy IV. Károlyé, megidézi II. Rudolf császárt. Mindazonáltal különbség van Rudolf periódusa között, mely szinte kijelentette mindazt, amin IV. Károly periódusa titokban meditált. Bizonyára Rudolf az érzékenység vagy a tradíció által tanulta meg azt, hogy Prága IV. Károly és elődei által lett felkészítve arra, hogy az ő városa legyen, mely így mindennél jobban hasonlított rá, mint birodalma többi része. 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: ezoterikus-irasok