Termékek Menü

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A jelen ÁSZF tartalmazza a hermit.hu webáruház használatának feltételeit az alábbiak szerint. Minden vásárlás előtt kérjük szíveskedjen figyelmesen elolvasni ezen szerződés részletes feltételeit:

1. A Webáruház címe:

www.hermit.hu

1.2. A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai (nem átvételi pont!):

Cégnév: Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság
Székhely címe: 3562 Onga Kossuth u. 1/a
Cégjegyzékszám: 05 06 009389

 

Nyilvántartást vezető cégbíróság: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság
Statisztikai számjel: 20222161-5819-117-05
Adószám: 20222161-2-05

Közösségi adószám: HU20222161
Bankszámlaszám: 11600006-00000000-42701361 (Erste)

1.3. Ügyfélszolgálat/Webáruház adatai (nem átvételi pont!):

Levelezési cím: 3562 Onga Kossuth u. 1/a (Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén megye)    
Telefon: +36-70/9423075
E-mail: konyvrendeles@hermit.hu  
Telefonos ügyfélszolgálat: munkanapokon 08:00-17:00 -ig

1.4. Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató neve: ShopRenter.hu

Tárhelyszolgáltató székhelye: 4028. Debrecen, Kassai út 129

Tárhelyszolgáltató telefon, ügyfélszolgálat: (1) 234 5012

Tárhelyszolgáltató weboldala: https://www.shoprenter.hu/
 

2. Az általános szerződési feltételek elfogadása

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg a rendelés véglegesítése során. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója (továbbiakban „Megrendelő”) között, miután a Szolgáltató e-mailben visszaigazolta (elfogadta) a megrendelést. Ezáltal elfogadásra kerül a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés, melyről a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezik.
2. A megrendelő az ÁSZF feltételeit szintén elfogadja, amennyiben egyéb kommunikációt lehetővé tevő eszközön (telefonon vagy e-mailen) keresztül kívánja leadni rendelését, valamint a számla átvétele megtörténik.

Az Általános Szerződési Feltételek részletes rendelkezései bármikor bárki számára megtekinthetőek honlapunkon a következő linkre kattintva: http://www.tiptopotthon.hu/vasarlasi_feltetelek

Vagy az Általános Szerződési Feltételek menüpontra kattintva tájékozódhat a Megrendelő, illetve érdeklődő a vásárlási szándéka előtt.

3. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan megváltoztatni ezen általános szerződési feltételeket

4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadása fizetési kötelezettséggel jár, történjen az a honlapon vagy egyéb kommunikációt lehetővé tevő eszközön (telefonon vagy e-mailen) keresztül. A megrendelésről kiállított számla átvételével jelen ÁSZF szabályzat elfogadottnak minősül.

2.1. A megrendelés lépései:

1. A regisztráció menete : A Hermit.hu webáruházban regisztrált és nem regisztrált felhasználók is vásárolhatnak. A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. Az adatok helyessége bármikor ellenőrizhető és módosítható jóváhagyás előtt. Az első bejelentkezéshez szükséges jelszót  a Felhasználó választja meg. Ez a jelszó a belépés után bármikor módosítható az „Adatok módosítása” menüpont alatt. A Hermit.hu webáruház a megadott adatok tárolását, archiválását, és kezelését saját maga végzi és vállalja az adatok bizalmas kezelését, azokat a fennálló jogviszony alapján harmadik félnek nem adja ki , és szerverein biztonságosan tárolja. A regisztráció során a Szolgáltató a következő adatokat rögzíti a Megrendelőről: A Megrendelő azonosításához feltétlenül szükséges adatokat: a Megrendelő felhasználói neve, jelszava (egyirányúan elkódolva) és elektronikus levelezési címe, neve, címe, elérhetőségi telefonszáma. A megrendelt termékek sikeres kézbesítése érdekében az Eladó a következő adatokat bocsátja a szállító (futárszolgálat), illetve a szállító megbízottja rendelkezésére: átvevő neve (szállítási címből), cég neve (szállítási címből), a teljes szállítási cím, a megrendelés összege, megrendelő telefonszáma. Megadott személyes adatait a Megrendelő a webáruház felhasználói felületén bármikor megváltoztathatja, illetve törölheti. A regisztráció törlését a Megrendelő az konyvrendeles@hermit.hu elektronikus e-mail címen és a Hermit Könyvkiadó webáruház Kapcsolat felületén keresztül illetve az ügyfélszolgálat telefonszámán (+36-70/9423075 ) kérheti.

2. A webáruház használata: a webáruház oldalán feltüntetett kategóriákon belül Megrendelőnek lehetősége van a termékek adatainak részletesebb megismerésére (cikkszám, méretek, árak), a termékekről készült illusztrált képek megtekintésére, a termékek kosárba helyezésére és megrendelésére. A képeken szereplő dekorációs elemek tartozék vagy nem tartozék elemként vannak feltüntetve egyértelmű leírással jelezve.
3. A kosár használata: miután a Megrendelő megismerte a terméket (termékeket) lehetősége van azt a kosárba helyeznie és folytatnia a vásárlást. Amennyiben több termék is felkeltette az érdeklődését azokat szintén a kosárba helyezheti. Lehetőség van továbbá a kosár tartalmának áttekintésére, a termékek és azok mennyiségének korrigálására, a képernyő jobb felső sarkában található kosár gombra való kattintással. A „Kosár tartalma” gomb használatával a megrendelő tájékoztatást kap a várható kiszállítási költségről. A megrendelés véglegesítéséhez a „Pénztár” gomb kiválasztása szükséges.
4. A megrendelés összeállítása: a kosárba helyezett termékek véglegesítése után a „Pénztár” gomb megnyomásával tovább léptetjük a vásárlás menetét, választhatunk regisztráció vagy regisztráció nélküli rendelés leadása közül. Új fiók hozzáadásával történő regisztráció esetén a jövőben történő rendelések leadásakor már nem szükséges beírnia a rendeléshez tartozó adatokat, hiszen azt már korábban a rendszerben leadta. A rendelés véglegesítéséhez szükséges adatok: név, cím, telefonszám, e-mail cím. Amennyiben a számlázási és szállítási cím nem megegyező, úgy azt a rendszer külön kéri feltüntetésre. Amennyiben mégis hibásan adta volna meg a számlázási és szállítási címet, korrigálásra a kiszállítást megelőző 24 óráig lehetősége van azt jelezni ügyfélszolgálatunkon (+36-70/9423075) vagy elektronikus úton: konyvrendeles@hermit.hu címen.

Az adatok rögzítése után kiválaszthatjuk, hogy milyen szállítási módot szeretnénk adni a rendelésünk átvételéhez.

Ezután pedig a fizetési módszert választhatjuk ki: Banki átutalás vagy Utánvét (a rendelés összegét a futárnak fizetve átvételkor).

Banki átutalás esetén a rendszer elektronikus úton a megadott e-mail címre küldi az átutaláshoz szükséges adatokat: Kedvezményezett: Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság. ,  Fogadó bank: Erste Bank , Kedvezményezett bankszámla száma: 11600006-00000000-42701361

A rendeléssel kapcsolatos egyéb kéréseit, megjegyzéseit az Egyéb megjegyzés a rendeléssel kapcsolatban” szövegdobozban rögzítheti.

5. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja: Amennyiben hibásan adta meg a számlázási és szállítási címet, korrigálásra a kiszállítást megelőző 24 óráig lehetősége van azt jelezni ügyfélszolgálatunkon (+36-70/9423075) vagy elektronikus úton: konyvrendeles@hermit.hu címen.

Hibás cím vagy e-mail cím esetén a nem teljesített illetve sikertelen kézbesítések miatt a Szolgáltató felelősséget nem vállal, a rögzített adatokat a Szolgáltató visszajelzés hiánya esetén a Megrendelő által elfogadottnak és jóváhagyottnak tekint.

A webáruházon keresztül leadott fiktív megrendelések következményeket vonnak maguk után, ezzel kapcsolatos részletek az 5. pontban!

6. A megrendelés elküldése: A megrendelés elküldéséhez szükséges adatok kitöltése után a rendszer automatikusan kéri a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadását, melyet a jelölő négyzet megnyomásával fogadhat el, valamint a jelölő szöveg rákattintásával szükséges elolvasni, arról tájékozódni, tudomást venni. Minden rendelés leadása kizárólag a mindenkor érvényes ÁSZF elfogadásával együtt történik. Az ÁSZF feltételeket jelölő négyzet jóváhagyása nélkül a rendszer nem fogad el rendeléseket.
7. A megrendelés visszaigazolása: a sikeres megrendelések rögzítése után a Megrendelő e-mail címére egy automatikus rendszer üzenet érkezik a rendelés folyamán leadott termékekkel és a rögzített számlázási és szállítási adatokkal együtt a Megrendelő részére kizárólag tájékoztató jelleggel, hogy a Szolgáltató értesült a Megrendelő vásárlási szándékáról, „Függőben lévő” státusz jelzéssel. Webáruházunkban minden leadott rendelés visszaigazolásra kerül elektronikusan a megadott e-mail címen, "Feldolgozás alatt" vagy "Sikertelen" státusszal megjelölve! (Kérjük ezért szíveskedjen figyelni a kis- és nagy betűk használatára, ellenkező esetben nem tudjuk Önt értesíteni.)

A rendelések tényleges visszaigazolása (elfogadása) a rendelés elküldésétől számított 24 órán belül megtörténik, ezáltal rendelése „Feldolgozás alatt” státuszra változik, az e-mailben feltüntetett várható körülbelüli kiszállítási idővel megjelölve.

Kiszállítás előtt 1 munkanappal újabb értesítést küld rendszerünk „Elküldve” státusszal a megadott csomagszámmal, illetve a megjelölt futárszolgálat központi elérhetőségével együtt.

A banki átutalás sikerességét igazoló üzenetet „Jóváírás" státusszal küldjük meg e-mail címére, mely szintén tartalmazza a várható kiszállítás időpontját.

8. A megrendelések törlése: a Megrendelőnek lehetősége van a rendelése törlésére az "Elküldve" státuszú e-mail elküldését megelőzően, hogy ezáltal anyagi kárral ne terhelje a föladót, ellenkező esetben a csomag átvételének megtagadása következményeket von maga után. Ezen igényét jelezve írásos formában a Szolgáltató e-mail címén ( konyvrendeles@hermit.hu ).

A banki átutalással megjelölt fizetési módszer alapján leadott rendelések 21 naptári napig „Függőben” státuszban maradnak mindaddig, amíg a pénzösszeg átutalásra nem kerül. A 21 naptári napot követően a nem teljesített banki átutalásos rendeléseket töröljük. Amennyiben ezután szeretné mégis megrendelni a terméket, írásban ( konyvrendele@hermit.hu e-mail címen) jelezheti a Szolgáltatónál.

 

2.2. Az adásvételi szerződés létrejötte:

1. Ha a felhasználó megrendelést küld a webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést „Feldolgozás alatt” státusszal e-mailben visszaigazolja (elfogadja), adásvételi szerződés jön létre a Megrendelő és a Szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvásárolni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései, valamint a A Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződések részletes szabályai vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, írásban kötött szerződésnek minősül, iktatásra nem kerül. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan megváltoztatni ezen általános szerződési feltételeket.

3. A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain, részletes leírásaiban. A termékleírások bárki számára elérhetőek, az adatok tájékoztató jellegűek. Kapacitásunkhoz képest igyekszünk frissíteni a gyártók által változtatott paramétereket.

3.1. Árak

A webáruházban közzétett árak magyar Forintban értendők, ÁFÁ-val növelt bruttó fogyasztói árak. A Szolgáltatónak jogában áll ezen árak mindenkori változtatása.

A Szolgáltató által visszaigazolt (elfogadott) rendelések árait a későbbi korrekciók nem befolyásolják, ezen rendelésekre a korábbi összegek érvényesek.

A kiszállítás költségét a feltüntetett árak nem tartalmazzák, külön tájékoztatást az egyes termékek kosárba helyezésével kérhetünk a „Kosár” box felületén, illetve a főoldalon a „Szállítás” menüpont alatt. A szállítási költség termékenként eltérő lehet, annak súlyától, méretétől és mennyiségétől függően.

3.2. Számlázás

A szolgáltató papír alapú számlát állít ki minden megrendeléshez, melyet a csomag tartalmához csatol, külön feltüntetve a szállítási költséget is. A kiállított számlák 5% és 27%-os ÁFA tartalommal bírnak, mely minden tekintetben megfelelnek a hatályos jogszabályoknak, megfelelnek a 23/2014. (VI.30.) NGM rendeletnek.

4. Szállítás

4.1. Kiszállítás, átvétel, fizetés

1. A szállítási határidők, valamint fuvar díjszabások a Szállítás menüpont alatt olvashatók. Számos forgalmazott termékünk európai beszállító partnereinktől érkezik a megrendeléstől számított 6-7 munkanap alatt. A megjelölt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal az esetleges eltérések miatt . A túlzottan hosszadalmas kiszállítási határidőre vállalt termékek teljesítése a Megrendelővel minden esetben egyeztetésre kerül, jóváhagyhatja vagy elállhat a szerződéstől.
2. A termékek kiszállítását a Szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi, melyről e-mailben tájékoztatást küld a rendeléshez tartozó csomagszám(okk)al együtt kézbesítés előtt 1 munkanappal.

Az országosan történő kiszállítást szerződött partnerünk a GLS futárszolgálat, valamint esetenként az MPL postai futárszolgálat végzi.

3. A szállítási költségek termékenként eltérőek súlytól, mérettől és mennyiségtől függően. A 10.000 Ft összeget meghaladó rendelések kiszállítása országosan ingyenes.
4. A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni ! Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jelezni köteles a futárnak, melyről jegyzőkönyvet szükséges rögzíteni. Webáruházunk kizárólag ebben az esetben tudja a reklamációt elfogadni. Amennyiben a csomag átvétele és az átvételt igazoló dokumentum aláírása megtörténik, úgy utólagos mennyiségi és minőségi kifogást, a visszaélések elkerülése végett a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. A Szolgáltató által elküldött csomagok minden esetben ellenőrzésre, szemlére kerülnek, és kellő módon becsomagolva kerülnek szállítás alá.

A megrendelő kötelessége az átvételt követő legkésőbb 72 órán belül ellenőrizni a csomag beltartalmát, hiány vagy sérülés esetén köteles azt jelenti az eladó felé! Kizárólag az átvételt követő 72 órán belül áll módunkban elfogadni esetleges minőségi és mennyiségi reklamációt a visszaélések elkerülése végett!

5. Lehetséges fizetési módok

1. Utánvétel: A csomag kézhezvételekor a futárnak készpénzben történő kifizetés, az áru átvételekor egyidejűleg

2. Banki átutalás (előre utalás)

Banki átutalás esetén a rendszer elektronikus úton a megadott e-mail címre küldi az átutaláshoz szükséges adatokat: Kedvezményezett: Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság ,  Fogadó bank: Erste Bank , Kedvezményezett bankszámla száma: 11600006-00000000-42701361

A banki átutalással megjelölt fizetési módszer alapján leadott rendelések az összeg bankszámlánkra való beérkezése után kerülnek kiszállításra. Az összeg beérkezését visszaigazoló e-mail „Jóváírás” státusszal jelentkezik elektronikus postafiókjában.

Utólagos fizetési teljesítést kizárólag leinformálható gazdasági tevékenységet folytató szervezetek, előzetes megbeszélésen alapuló, valamint írásban foglalt szerződéssel igényelhet.

(Az előre kiszállított termék(ek) határidőn belül nem teljesített kifizetéseit a 2009. évi L. törvény értelmében fizetési meghagyásos eljárás követi.)

A szolgáltatónak leadott és rögzített rendelés mindkét esetben, legyen az Utánvétes kifizetés vagy Banki átutalással megjelölt fizetési módszer, fizetési kötelezettséggel járó megrendelés!

Az Utánvétes fizetési módszerrel leadott rendelések kézbesítésének meghiúsulása, - amennyiben a sikertelen kézbesítés Megrendelő rovására történik - következményeket von maga után, miután a megrendelt termék(ek) visszaérkeznek telephelyünkre. A Megrendelőt terhelik a meghiúsult kiszállításból eredő többletköltségek megtérítése, melyet a Szolgáltató követelhet! Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával Ön vállalja, hogy megtéríti a Hermit Könyvkiadó webáruház (Szolgáltató) részére azokat a szállítási/kezelési többletköltségeket, amelyek annak következtében álltak elő, hogy nem vette át, megtagadta a csomag átvételét, vagy nem fogadta el a szállítást a kölcsönösen megállapított szállítási feltételek szerint.

6. Szerzői jog, tulajdon jog

6.1. A Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság internetes weboldala szerzői jogvédelem alá tartozik. A hermit.hu weboldalt működtető Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság az alábbi internetes oldalon található anyagok kizárólag személyes, kereskedelmi és nem kereskedelmi célú tanulmányozását és letöltését engedélyezi, azzal a feltétellel, hogy az eredeti anyagokat vagy azok másolatait érintő szerzői jogokat és a szellemi alkotásokhoz fűződő egyéb jogokat maradéktalanul tiszteletben tartja. A jelen oldalon található anyagokat nem jogosult módosítani, újra előállítani, nyilvánosan közzétenni, előadni, terjeszteni, illetve egyéb módon a nyilvánosságot szolgáló vagy kereskedelmi célzattal felhasználni. A jelen feltételek értelmében ezen anyagok más internetes oldalakon, illetve számítógépes hálózati rendszerekben való bármilyen célú felhasználása tilos. Az oldalon található anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak és azok bármely, engedély nélküli felhasználása szerzői jogi, szabadalmi (védjegyoltalomról szóló) és egyéb jogszabályokba ütközhet.

6.2. A kiszállított termék(ek) a teljes vételár kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonát képezi(k).

7. Elállási jog

A Megrendelő a szerződéstől indokolatlanul elállhat. Amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül, úgy elállási joggal élhet. Fogyasztónak minősül: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy. (Ennek értelmében a KFT, BT, RT, ZRT, Egyéni vállalkozó nem jogosult a vásárlás elállására).

Az elállási jogokat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza.

Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, úgy az alábbi kötelezettségeit szükséges figyelembe vennie 45/2014. (II. 26.) Korm. 24. § kormányrendelet alapján:

- a fogyasztó köteles elállási szándékát először írásban postai úton eljuttatni a Szolgáltató telephelyére, VAGY elektronikus úton az e-mail címünkre (info@tiptopotthon.hu) megírni a letölthető elállási nyilatkozattal együtt, a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül (több termék szolgáltatása esetén az utoljára kézbesített termék időpontjától számított 14 napon belül)

- a Fogyasztó elállási szándékának jelzését követően - melyet a Szolgáltató visszaigazolt és tudomásul vett - köteles a megrendelt terméket haladéktalanul visszaküldeni a szolgáltató címére (előzetes egyeztetés alapján!, mely címet a Szolgáltató visszaigazolásában megjelölt) elállási szándékának közlésétől számított 14 napon belül. Kizárólag a visszaküldés költsége terheli a fogyasztót.

- a fogyasztó köteles vigyázni a megrendelt termék sértetlen állapotára, annak gondos becsomagolására. Amennyiben hiányosan, vagy sérült állapotban érkezik vissza a termék, a Szolgáltatónak jogában áll ezen költségek levonása! Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a terméken a helytelen visszacsomagolás miatt keletkezett sérülésekért is a Megrendelő tartozik felelősséggel!

 

A Szolgáltató kötelezettségei a fogyasztó elállási joga gyakorlása esetén:

- amennyiben a fogyasztó a fent leírtak alapján elállási jogával él, úgy a Szolgáltató köteles (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak értelmében) az elállási szándék tudomásul vételét követő 14 naptári napon belül visszafizetni a megrendelt termék összegét (beleértve a számlán szereplő postaköltséget is) a fogyasztó részére, közösen megegyezett fizetési módszerrel (a gyorsabb ügyintézés érdekében banki átutalással)

- a szolgáltatónak utánvéttel feladott csomagot nem áll módjában átvenni

 

A Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási szándékát a leírtak alapján gyakorolta. Amennyiben a termék(ek) visszajuttatása az elállási szándék jelzésétől számított 14 naptári napon belül a Megrendelő hibája végett meghiúsul, ez esetben a 14 napos visszavásárlási garancia érvényét veszti. A Szerződésben megkötött összeget a Szolgáltatónak jogában áll megtartani.

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett: Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság,

Cím: 3562 Onga Kossuth u. 1/a

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi

termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

A szerződéskötés időpontja:

A termék(ek) átvételének időpontja:

Számla sorszáma:

 

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

                                ---------------------------------

 

Kelt

7.1. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

Ön, mint Fogyasztó a Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint a termék átvételétől számított 2 éven belül.
A Fogyasztónak nem minősülő Vevő a kellékszavatossági igényét a Termék kézhezvételét követő egy évig érvényesítheti a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk) 6:159 § (1) bekezdése szerint.

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Amennyiben a Megrendelő a kicserélést vagy a kijavítást kérte a Szolgáltatónak törekednie kell, hogy a kicserélés vagy kijavítás legfeljebb 15 napon belül megtörténjen a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (2) bekezdése alapján. Amennyiben cserét vagy kijavítást kért a Megrendelő a Szolgáltatótól a Megrendelőt ez esetben semmilyen többletköltség nem terheli.

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság vállalkozása nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


 

7.2. Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

7.3. Jótállás

A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozóan a Szolgáltató 12 hónapig (1 év) terjedő jótállást biztosít a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. §-ában foglaltak szerint, amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül. A jótállási idő kezdete az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozóan a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy – ha az üzembe helyezést forgalmazó vagy annak megbízottja végzi - az üzembe helyezés napjával kezdődik.

(A leértékelés rendszerint valamilyen minőségi hiba következménye. A forgalmazónak fel kell tüntetnie, hogy milyen okból történt a leárazás. Ha a fogyasztó ennek ismeretében mégis megvásárolja a terméket, a feltüntetett hiba miatt sem jótállást, sem szavatosságot nem érvényesíthet. Amennyiben a forgalmazó elmulasztja felhívni a vásárlók figyelmét a leárazás okára, akkor nem mentesül a jótállási, illetve szavatossági kötelezettség alól. Ugyanez érvényes minden olyan esetben, amikor az áruval kapcsolatban nem a feltüntetett ok miatt merül fel minőségi kifogás.)

Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató jótállásra kötelezett.

A polgári törvénykönyv 306. §-a tartalmazza azokat a jogosítványokat, melyekkel a fogyasztó hibás teljesítés esetén rendelkezik. Eszerint:

(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a szavatossági jogteljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.
(2) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

A jótállás nem terjed ki:

  1. az ügyfél, vagy harmadik fél szakszerűtlen, avagy nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra

  2. előre nem látható, elháríthatatlan események (vis maior) által okozott hibákra (pl. természeti katasztrófa)

  3. a termék szokásos használatából eredő kopásra

A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét kizárólag írásban a Szolgáltatónak (Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság., 3562 Onga, Kossuth u. 1/a) küldött levélben, vagy elektronikus levélben az konyvrendeles@hermit.hu e-mail címen.


Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:

- a vásárló nevét, címét,

- a megrendelésről kiállított számla sorszámát
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

 

8. Vitalehetőségek békés rendezése

Az esetlegesen felmerülő problémákat igyekszünk korrekt módon, mindkét félre nézve kedvezően lezárni. A vitás esetekre vonatkozóan a Megrendelő és a Szolgáltató kijelentik, hogy mindenek előtt egymás között békés módon elektronikus úton írásos formában (e-mailen) keresztül próbálják megbeszélni a kérdéses problémát, a jelen Általános Szerződési Feltétel szerint. Panaszát ügyfélszolgálati e-mail címünkön jelezheti: konyvrendeles@hermit.hu

Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezések valamelyik pontjának érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés alkalmazhatóságát.

 

Amennyiben a Megrendelő kérése nem orvosolható, illetve a Szolgáltató álláspontja a Megrendelő részére nem elfogadható, a Megrendelő fogyasztói panasszal élhet az illetékes hatóságnál, a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál.

A fővárosi és megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek eljárásai a bírósághoz való fordulást számos esetben eredményesen válthatják ki. A békéltető testület célja ugyanis az, hogy a fogyasztó és a vállalkozás között fennálló jogvitát a felek egyezség megkötésével rendezzék. A fogyasztók számára a békéltető testület eljárásának választását jellemzően annak egyszerűsége, gyorsasága, költségkímélő jellege indokolja.

 

A Megrendelő és az Eladó között felmerülő, megrendeléssel és adásvétellel kapcsolatos jogvita esetén a hermit.hu, azaz a Hermit Könyvkiadó Betéti Társaság székhelye szerinti, városi bíróság illetékes.

Részletes tájékoztatás az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél:

Tel: 06-1-201-4102 Email: ofe@ofe.hu
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.

Online vitarendezési platform elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
 

Az eredményre nem vezető, és rendezetlen viták esetében, panaszával és a rendelkezésére álló bizonyító dokumentumok birtokában az alábbi lakóhelyéhez közeli békéltető testületek valamelyikéhez fordulhat :

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
Név: dr. Vasvári Csaba elnök ( munkanapokon hívható 08:00-13:00 óráig: 06/30/608-0270-es mobilon)
Fogadóóra: kedden 08:00 – 13:00, ekkor közvetlenül hívható telefonszám: 88/814-121
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu